BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, October 24, 2009

Kemana sebenarnya?

Seringkali kita terdengar jawapan2 mereka yang bertaklid tanpa ada rasa ingin mempelajari sesuatu seperti : kau apa tahu, dia ulama, dia tuan guru, dia taulah apa yang dia buat. kau nih siapa nak persoal2 orang lain?"

Banyak jawapan2 yang dirasakan tidak menepati standard dalam berhujjah. Jawapan yang diberikan oleh si pemberi jawapan, malahan dia sendiri bertaklid buta tanpa ingin ada sekelumit perasaan untuk mencari apakah benar segala tindak-tanduk orang-orang lain yang jelas, semakin hari semakin pelik.

Kali ini, bukannya bertujuan mewujudkan provokasi, tetapi sekadar ingin mengajak sahabat2 kita yang ikhlas untuk berfikir, kemanakah sebenarnya arah perjuangan kita selagimana arah dan halatuju perjuangan itu didasarkan pada akal dan emosi mereka yang memimpin dan bukannya pada dalil yang telah ada tersedia 1300 tahun yang lampau, sesuai diaplikasi dan digunapakai hingga hari kiamat.

Tertarik dengan kenyataan yang dkeluarkan oleh Tuan Guru Nik Aziz didalam blognya blogtuanguru.com, antara kenyataan2 beliau nampak seolah2 marah dan frustrated, walaupun sebenarnya sebelum ini telahpun diadakan press conference bahawa issue panas yang membelenggu kepimpinan telahpun selesai dengan tindakan2 tertentu. tetapi, amatlah mengejutkan apabila pada 22 oct 2009, Tuan Guru sekali lagi membangkitkan issue ini dengan kenyataan terbuka yang begitu berani.

"Bila Mesyuarat Agong tak mahu tukar Presiden, misalnya maka tidak mengapalah.Kita pakat-pakat belalah. Begitu juga dengan isu-isu disekitar Hassan Ali atau Mustafa Ali yang tak habis-habis dengan nak bekerjasama PAS dengan Umno ke arah kerajaan Perpaduan atau UG. Tenggelam-tenggelam, timbul, kemudian dihidupkan. Kemudian dimatikan pula bila nampak orang marah. Apa ni?" http://www.blogtokguru.com/pages/posting/29/pas-keperluan-muktamar-khas-luarbiasa.

Alhamdulillah, kita nampak bahawa tuan guru amat cintakan parti. mungkin disebabkan kecintaan yang mendalam ini menyebabkan beliau ingin sangat 'membersihkan' kepimpinan parti dari sebarang kesamaran dan salah tindakan yang ada.Namun, ada beberapa perkara yang mungkin boleh diberi perhatian jika mungkin muktamar khas ini akan berlangsung atas permintaan terbuka TGNA.

1. Sekiranya benar sipolan-sipolan yang disebut oleh Dr Aziz Bari merupakan mereka yang pro kepada UG, maka apakah akan berubah halatuju perjuangan apabila mereka disingkirkan?

Kita tidak boleh lupa bahawa parti PAS merupakan antara parti yang mempunyai pengaruh yang kuat, dan semestinya tokoh2 yang disebutkan mempunyai pengikut mereka yang tersendiri. Apakah jaminan dari pimpinan bahawa setiap kali berubah tampok baru, mereka ini adalah orang yang telah mengkristal dan benar2 menginternalisasi dasar perjuangan parti? atau ingin diambil jalan "tiap kali masuk geng sipolan, pecat je"?

2. Realiti bagi sebuah gerakan, apabila yang masuk dan menerajui kempimpinan terdiri daripada pelbagai jenis pemikiran dan ideologi yang tidak disatukan dengan dasar perjuangan dan tsaqafah parti, maka senantiasa akan wujud keadaan 'parti dalam parti'. Malah, dasar kepimpinan profesioal+ulama adalah akibat daripada golongan ini tidak paham politik dan golongan ini tidak paham agama, lalu disatukan ide2 mereka untuk kemaslahatan bersama.Semestinya daripada perbincangan2 ini akan mewujudkan kompromi didalam memilih thariqah perjuangan yang sesuai dengan zaman, keadaan dan tempat. Maka, apa kesudahannya apabila realitinya akan sentiasa wujud pertembungan idea dari professional dan ulama dalam soal memilih idea mana yang patut diperjuangkan untuk pilihanraya2 mendatang dan koalisi yang wujud saat ini?

Oleh itu, suka sekali dicadangkan agar jika terjadi muktamar khas yang dicadangkan oleh TGNA, maka sepatutnya langkah yang diambil oleh kepimpinan adalah :

1. Sesiapapun yang tidak mengkristal atau menginternalisasi dasar perjuangan parti dan matang pemikirannya bersama apa yang diperjuangkan parti, tidak layak dilantik sebagai pemimpin, hatta sebesar manapun pengaruhnya di dalam masyarakat, kerana memimpin tanpa tsaqafah yang jelas tentang perjuangan parti hanya akan mewujudkan parti dalam parti seperti yang dinayatakan sebelum ini.

2.Visi perjuangan parti perlulah jelas. Perlu mengkristal fikrah dan thariqah parti itu sendiri. Jika tidak, maka apa yang akan dan sentiasa terjadi adalah masing2 mengeluarkan pendapat yang tersendiri dalam apakah sebenarnya matlamat dan perjuangan parti yang semestinya akan saling bertentangan. Kesudahannya, "kita telah mengadakan mesyuarat dalaman dan isu ini dianggap selesai".Menjadi kewajiban bagi pimpinan untuk mengorak langkah dan merevolusi visi dan thariqah perjuangan parti dari cara "dasar2 yang senantiasa berubah mengikut kemaslahatan" kepada perjuangan menegakkan khilafah melalui thariqah Rasulullah SAW iaitu dengan jalan dakwah secara politikal.Jika ini yang dilakukan, kita percaya bahawa hasilnya adalah :

a) Hanya mereka yang bersama dengan perjuangan menegakkan khilafah melalui thariqah Rasul yang akan bersama dengan perjuangan parti dan tidak lagi akan wujud parti dalam parti.

b) Tidak perlu lagi berkoalisi dan berkompromi serta mendiamkan diri kepada rakan-rakan sekular sekoalisi dalam menegakkan apa yang haq.

c) Parti akan dilihat oleh pemerhati luar dan penyokong sebagai mereka yang ikhlas, berpendirian tetap dan tidak akan terpengaruh atau mudah porak peranda disebabkan ajakan koalisi, salah kenyataan dsbgnya.

Maka, berilah pertimbangan yang mendalam terhadap perjuangan. Jika sayang dan ikhlas terhadap Islam, bukan tokoh2 yang salah kaprah yang sepatutnya disingkirkan, tetapi hanya dengan menetapkan visi, malah menyatukan pemikiran dan thariqah perjuangan yang jelaslah yang akan menyelamatkan parti dari terus menerus berada didalam keterpurukan, kegelisahan dan sengketa.

Semoga dapat dikongsi bersama

fikir...soal

Wednesday, October 07, 2009

Teen girl suffers permanent brain damage after HPV / cervical cancer vaccine




As the cervical cancer vaccine continues to maim or kill even more teenage girls across the UK, 18-year-old Stacey Jones is the latest victim to suffer severe harm. Previously in a state of apparent health, Stacey began to suffer severe seizures and brain inflammation within days after receiving the Cervarix vaccine injection. The swelling of her brain was so severe that it cause permanent brain damage, and today Stacey Jones is an "empty shell" of a girl.

Her mother isn't fooled by Big Pharma. "I really feel she has been used as a guinea pig," she said in a DailyMail news article (source below). "I don't think there is enough evidence that the vaccination programme is safe - this all happened days after Stacey was given the vaccine, and we don't have any other explanation for what triggered her brain injury."

Just last week, 14-year-old Natalie Morton died within hours after receiving the same vaccine injection. Medical authorities insisted Natalie suddenly died of a previously undiagnosed tumor in her chest, but NaturalNews was the first to suggest fraud in the pathology report, pointing out that Natalie's real cause of death had to be covered up to protect the lucrative vaccine industry.

Vaccines = the new holocaust
As the deaths mount, vaccines are becoming the new chemical holocaust of our time. Children and teens are lined up to be injected with chemicals made by some of the very same companies that once conducted medical experiments on Jewish concentration camp prisoners during the Nazi era (http://www.naturalnews.com/019189.html).

Did you know, for example, that one of the chemotherapy drugs still used in cancer centers today was originally developed under the chemical weapons program of Nazi Germany? (http://www.naturalnews.com/News_000...)

Vaccines don't kill as many people as the Nazi gas chambers, but the number of people being targeted by the vaccination holocaust is many times larger than the number imprisoned in Nazi Germany.

The corporations behind all this, of course, are much the same. So are the people. A 10-year Chairman of Bayer, for example, was a convicted Nazi war criminal. As explained on another NaturalNews article:

"Dr. Fritz ter Meer, a director of IG Farben who was directly involved in developing the nerve gas, Zyklon-B, which killed millions of Jews, was sentenced to seven years in prison but was released after four years through the intervention of Rockefeller and J.J. McCloy, then U.S. High Commissioner for Germany. An unrepentant Fritz ter Meer, guilty of genocide and crimes against humanity, returned to work in Bayer where he served as Chairman for more than 10 years, until 1961.
(http://www.naturalnews.com/024534_h...)

Whether we're talking about Nazi war crimes or mass vaccination campaigns, the intent is the same: power and control over people.There are two types of vaccines imposed to the people right now and they are Gardasil and Cervarix. Check out on youtube, "Gardasil side effects".

source : www.naturalnews.com

Saturday, October 03, 2009

Persidangan G20 mendapat tentangan hebat Anarchist Pittsburgh.


href="file:///C:%5CUsers%5Cwazir%5CAppData%5CLocal%5CTemp%5Cmsohtml1%5C05%5Cclip_filelist.xml">

Baru-baru ini di Pittsburgh London bersidangnya para kapitalis di konvensi G20 yang memperlihatkan kesepakatan bank2 kapitalis dunia dalam bersatu untuk sekali lagi, memeras manusia diatas muka bumi ini.

Unjuran itu, para pejuang anti-kapitalis bangun dan bersepakat mengadakan protes besar-besaran bagi menghalang bersidangnya si kapitalis bangsat dalam bermesyuarat untuk menentukan halatuju umat manusia. Daripada laporan, banyak kecederaan berlaku dan tangkapan dibuat oleh polis anti-perusuh terhadap para pejuang anti-kapitalis. Kita menyaksikan bahawa manusia semakin sedar akan kejijikan kapitalisma sebagai sistem yang mendominasi dunia. Baik tua ataupun muda, semuanya bangun untuk menentang dasar, malah menentang kewujudan G20 itu sendiri. Ini adalah suatu petanda baik bahawa activism sentiasa berjalan dan manusia semakin sedar bahawa hak menentukan halatuju seseorang manusia, tidak layak ditentukan oleh manusia yang lain.

Namun begitu, peroalan disini adalah, sejauh mana keberkesanan kelompok2 manusia dalam menyampaikan suara mereka, secara keras ataupun secara aman. Realitinya, G20 adalah sekumpulan kapitalis yang berhubung erat dengan penguasa dan ketenteraan. Setiap perkara jahanam yang mereka lakukan, akan disokong tanpa soal oleh polis dan tentera2 mereka. Mereka yang menentang akan dihadiahkan dengan bom pemedih mata, tembakan air, tendangan dan pukulan yang tiada belas. Tidak dinafikan bahawa suara umat itu kuat dan mampu memberi tekanan dan desakan. Namun ternyata setakat ini, konvensi2 kapitalis dunia tetap bersidang walau sebesar manapun protest yang berlaku. Sampai bila keadaan akan terus berlarutan ataukah tidak ada solusi bagi keadaan ini?

Secara logiknya, seorang manusia, boleh menentang serang manusia yang lain. Sepasukan pemain bola sepak, boleh menentang pasukan bola sepak yang lain. Begtu juga ketumbukan tentera, boleh melawan ketumbukan tentera yang lain. Ini realiti. Maka apakah kumpulan protester boleh melawan dan menjatuhkan sekumpulan pemodal yang memegang tentera dan kerajaan dunia? Pastinya tidak! Jadi, apakah solusi bagi keadaan ini? Kewujudan mereka sebagai capitalist state, haruslah ditentang dengan kewujudan negara anti-capitalist. Sistem ekonomi kapitalis yang mereka bawa, haruslah ditentang oleh sistem ekonomi yang anti-kapitalis. Jadi, kewujudan state dan sistem yang totally anti-capitalis adalah penting untuk memastikan mereka jatuh akibat saingan dan dokongan manusia kepada sistem dan negara yang menentang kapitalisma!

Adakah wujud negara sedemikian? Mungkin. Namun hakikatnya negara2 tersebut masih lagi dibatasi sempadan nasionalisma. Jika mereka mengamalkan ekonomi sosialis sekalipun, sistem itu hanya untuk rakyat mereka dan negara mereka. Dan yang sedihnya, sama ada sosialis atau kapitalis, semua negara2 ini masih lagi bersatu dibawah naungan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu yang mana kita menyaksikan negara kapitalislah yang menjadi master kepada negara2 yang lain. Mereka mempunyai kuasa veto untuk menetapkan sesuatu keputusan. Jadi, apakah ada sistem anti-kapitalis dan negara yang claim anti-kapitalis yang kita boleh harapkan saat ini? Jelas tidak! Adakah sebagai manusia berkelompok, kita mampu menjatuhkan mereka sedangkan mereka memegang tampuk kekuasaan dan persenjataan? Tentu tidak! Bagaimana? Negara menentang negara dan sistem menentang sistem.


Owh ya, ada yang menyatakan sepatutnya state atau negara itu langsung ditiadakan. Ketiadaan negara dan kuasa adalah kuncinya. Adakah benar? Kita bahas dari sudut mereka yang menyatakan “ianya adalah utopia untuk ada negara yang tidak menindas” benarkah ianya utopia?jadi, kita tengok pula dari satu sudut. Antara mewujudkan negara yang mampu menjalankan keadilan sepenuhnya tanpa prejudis bangsa dan distribusi ekonomi yang sekata, dibandingkan dengan ketiadaan negara dan kuasa secra total, yang mana satu LEBIH utopia? Adakah dunia tanpa negara mampu menjamin nasib manusia, ataupun dunia dengan suatu sistem yang perfect yang akan menjaga manusia keseluruhannya? Negara VS Negara, Sistem VS Sistem ! is the answer.


sumber : inqilab zine #1