BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, February 19, 2010

Serangan ala 9/11 di Texas



AUSTIN, Texas 19 Feb. - Seorang jurutera perisian komputer yang dipercayai tidak berpuas hati dengan kerajaan Amerika Syarikat (AS) merempuh bangunan pejabat cukai di sini semalam dengan menggunakan sebuah pesawat satu enjin.

Tindakan kamikaze itu menyebabkan dua orang mati, 13 lagi cedera dan bangunan tujuh tingkat itu mengalami kemusnahan besar walaupun pesawat terlibat hanyalah sebuah pesawat kecil.

Para pegawai kerajaan berkata, perbuatan tersebut disengajakan tetapi ia tidak mempunyai kaitan dengan keganasan antarabangsa.

Jurutera terbabit, Joseph Stack meninggalkan nota bunuh diri di Internet yang menyatakan rasa amat tidak puas hatinya terhadap pihak berkuasa percukaian AS. Dua daripada mereka yang cedera berada dalam keadaan kritikal.

''Mayat dua individu ditemui dalam bangunan itu,'' kata jurucakap Pejabat Pengurusan Kecemasan, Candice Wade yang enggan mengesahkan juruterbang pesawat itu merupakan seorang daripada yang ditemui mati.

Pesawat berkenaan merempuh tingkat dua bangunan tujuh tingkat tersebut yang menempatkan Pejabat Hasil Dalam Negeri pada pukul 9.56 pagi waktu tempatan yang mengakibatkan letupan besar hingga memaksa orang menyelamatkan diri melalui tingkap.

Pesawat pejuang diterbangkan ke tempat kejadian yang menyebabkan ramai warga AS terkenang semula serangan al-Qaeda pada 11 September 2001 (9/11).

''Kejadian hari ini mendedahkan kelemahan di pihak kita sejak 9/11. Pesawat terlibat ialah Piper Dakota, sebuah pesawat kecil namun kemusnahan yang berlaku begitu teruk, ia hampir meranapkan seluruh bangunan, sungguh luar biasa,'' kata Ahli Kongres AS, Michael McCaul.

Jurucakap White House, Robert Gibbs berkata, tindakan itu boleh dianggap sebagai keganasan domestik namun beliau mahu melihat hasil siasatan sebelum memberi tafsiran sesuai mengenainya.

''Presiden Barack Obama dimaklumkan perkembangan siasatan yang diketuai oleh Biro Siasatan Persekutuan (FBI),'' katanya.

Stack dipercayai membakar rumahnya di sini sebelum keluar untuk menerbangkan pesawat miliknya di sebuah lapangan terbang berhampiran.

''Melihat kepada kemusnahan yang berlaku, kita masih bernasib baik kerana tidak ramai yang cedera. Saya percaya ada sejumlah orang orang yang bertindak bagai hero pagi ini,'' kata Ketua Polis Austin, Art Acevedo sambil memuji mereka dalam bangunan tersebut dan petugas kecemasan.

Kandungan nota yang ditandatangani oleh Stack menuduh kerajaan AS mengamalkan sistem cukai tidak adil yang telah memusnahkan kehidupannya. - AFP

Review

Beginilah nasib negara pengembang ideologi kapitalisma. Belum pulih sepenuhnya daripada 'snowmargeddon' nya itu, pejabat cukai pula dilanggar kapal terbang ala2 tragedi 9/11 yang pastinya kita semua tahu bahawa 9/11 juga adalah angkara mereka sendiri.

Ada beberapa perkara yang menarik perhatian saya.

1. Kejadian hari ini mendedahkan kelemahan di pihak kita sejak 9/11. Pesawat terlibat ialah Piper Dakota, sebuah pesawat kecil namun kemusnahan yang berlaku begitu teruk, ia hampir meranapkan seluruh bangunan, sungguh luar biasa,'' kata Ahli Kongres AS, Michael McCaul.--> Nampaknya US yang diwar2kan negara terkuat, yang mempunyai kuasa veto, yang ada segala macam hero seperti transformers, batman dan superman tidak mampu menangkis 'serangan' sebuah pesawat kecil. Akhirnya diakui sendiri bahawa mereka lemah.

2. Joseph Stack, orang yang 'berjaya' menghancurkan pejabat cukai adalah pastinya antara ribuan manusia yang tertekan dengan sistem cukai dan cara hidup kapitalisma yang menekan. Berita sebegini adalah sesuatu yang tidak menghairankan kerana pastinya dalam sistem yang rosak dari akar ke daunnya, maka segala solusi tidak akan memberikan kepuasan kepada manusia. Justeru, lebih banyak tekanan jiwa dan akibat2 yang merosakkan akan dilihat malah telahpun diperlihatkan sepanjang penerapan idea kapitalisma ini, dimana2 negara di dunia,sepanjang sejarah penerapannya berlangsung.

3. Sesungguhnya komunisma telah gagal dan hancur. Kapitalisma juga sebenarnya antara kehancuran dan pemusnahan total. Maka hukum apakah yang lebih baik buat manusia seluruhnya selain daripada hukum yang diturunkan oleh Al-Khaliq Sang Pencipta?? Tanyakan pada diri kalian wahai kaum muslimin,akidah apa yang kalian pegang jika kalian masih angkuh menolak penerapan hukum Pencipta kalian keatas kalian?? Tanyakan pada diri kalian wahai susuk2 tubuh yang ikhlas sayangkan Islam, apa yang kalian tunggu untuk kalian buang debu di tubuh2 kalian untuk kalian bangun, berdiri dan bersama dengan saudara2 kalian yang ikhlas dalam memperjuangkan hukum Allah agar diterapkan secara total kepada seluruh alam?

Let Us Remain Steadfast Upon The Truth...Of Sureity Islam Is Coming.....

Saturday, February 13, 2010

Akhbar Norway hina Islam

Sekali lagi kebiadaban msykt barat kepada kaum muslimin. Semestinya selepas ini akan ada usaha untuk memboikot pula barangan daripada scandinavia atau norway sepertimana tindakan2 air liur basi yang sudah kering. Kini ianya akan dibasahkan lagi mungkin dalam tempoh seminggu dua. Para pemerintah kaum muslimin yang khianat yang kini berada diatas takhta diseluruh dunia, baik dikerusi emas berjubah berserban ataupun yang bertali leher merah hanya akan mengeluarkan kenyataan akhbar berbunyi lebih kurang seperti ini " kami mengutuk sekeras2nya tindakan mereka itu"...dan kemudian berita disambung dengan kejayaan ekonomi dan keamanan dalam negara.

Sudah puluhan kali rasanya Rasul dan Quran dihina. Namun emosi umat Islam hanya sebatas demonstrasi bakar patung serta boikot. Sekurang2nya bagi rakyat biasa, ianya adalah apa yang mereka mampu. Ntah bagaimana pula sikap dato' panglima tentera muslim seluruh dunia dengan keboyotan perutnya? Pastinya mereka terkunci dengan asabiyyah batasan sempadan negara buatan kafir laknatullah. Aina antum ya jundul muslimin??

Masihkah kita tidak sedar bahawa dengan penerapan sekularisma dan demokrasi sememangnya bertujuan untuk melakukan penghinaan keatas kaum muslim dan deenNya tanpa henti?? Sampai bila kita ingin tunggu tanpa melibatkan diri dalam dakwah supaya Daulah Islamiyyah ini ditegakkan secepat mungkin agar jihad akbar mampu dilancarkan untuk melenyapkan yahudi dan persekongkolannya dan mereka2 yang menghina Islam??? ilamata?? ilamata??


Mungkin kita ingin menunggu sehingga yahudi dan amerika datang membedil tanah2 kita disini.Alangkah ruginya bagi yang ingin jadi pemerhati sampai mati.


OSLO 13 Feb. - Kira-kira 2,500 rakyat Norway beragama Islam, berarak di jalan-jalan dekat pusat bandar Oslo dalam satu tunjuk perasaan semalam bagi membantah tindakan sebuah akhbar Norway yang menerbitkan karikatur Nabi Muhammad SAW dengan menggambarkannya sebagai babi.

Penunjuk perasaan turut melaungkan 'Allahuakbar' selain mengibarkan sepanduk yang meminta akhbar harian Dagbladet diboikot.

Akhbar tersebut pada 3 Februari lalu menyiarkan sekeping gambar menunjukkan seorang lelaki sedang duduk di hadapan komputer dengan menggambarkan Nabi Muhammad sebagai babi.

Gambar tersebut turut disertakan dengan satu artikel yang mengatakan pengguna internet menyiarkan kenyataan menyakitkan hati tentang Islam dan Yahudi di halaman Facebook milik polis keselamatan Norway.

Ketua editor Dagbladet, Lars Helle memberitahu The Associated Press, dia tidak kesal kerana mencetak gambar yang menyinggung perasaan itu, malah mengalu-alukan tunjuk perasaan yang diadakan semalam.

"Ia adalah satu ujian untuk masyarakat Norway sama ada ia akan jadi satu bantahan aman atau sebaliknya," katanya lagi.

Ujar Helle, Dagbladet juga tidak menerima sebarang ancaman secara langsung sejak ia menerbitkan karikatur tersebut.

Katanya, seorang penggodam dari Turki telah mengakibatkan laman web akhbar tersebut terganggu selama dua jam pada malam Rabu lalu, namun dia tidak pasti adakah pencerobohan itu mempunyai kaitan dengan penyiaran karikatur berkenaan.

Penunjuk perasaan berkata, mereka mahu menunjukkan kepada media Norway bahawa umat Islam sangat-sangat tersinggung dengan penyebaran gambar seumpama itu.

Islam mengharamkan sebarang imej yang menggambarkan Nabi Muhammad walaupun ia memaparkan sisi baik baginda kerana bimbang ia boleh membawa kepada pemujaan. - AP

UNESCO report on Schools burnings: Part of capitalist ideological propaganda against Islam

UNESCO has reported that the numbers of attacks on schools have increased in last three years and such attacks which are going on in 33 countries of Africa and Asia, this kind of attacks have started for the first time in Afghanistan, and has considered these attacks as ideological activities.

However, there are clear evidences of intelligence agencies, Afghanistan's security companies and its masters' such as US, UK and their allies involvement in first attacks of this type on schools in each and every province of Afghanistan through vulgar, drug addicts and ... and later blamed Mujahidin, and ideological fighters for it. Thus there are several areas controlled and ruled by Mujahidin and educational institutions are still active. This is evident that if Mujahidin and Ideological fighters were against education, then what for these institutions are still active in these areas?!

While during last nine years, Afghanistan's educational curriculum under supervision of International Community and UNESCO has been prepared on un-Islamic basis and anti Islamic concepts of, absolute freedoms of (beliefs, expression, ownership and personal), Democracy, human rights, civil society and teachings of sexual relations are placed instead of noble Islamic rulings. Is this not enough evidence of International Community and UNESCO's capitalist ideological endeavors?! Is this not enough evidence that they have changed Islamic curriculum to a secular as an ideological enterprise?

Therefore, we as the Muslim Ummah should know and understand that any ideological plans and propagandas of western colonialist crusaders and will unveil of their evil plans in every aspect of life.

taken and edited from media office.

LINTAS DUNIA [Februari 2010)

Mossad-CIA di Balik Kematiannya Ilmuwan Nuklear Iran

Tewasnya ilmuwan nuklear Iran, Massoud Ali Mohammadi (50), akibat ledakan bom yang dipasang di sebuah motor di luar kediamannya di wilayah Qeytariyeh, Teheran utara, Selasa (12/1/2010), merupakan sebuah pengkhianatan keamanan dan risikan yang mengejutkan Iran.

Ketua Parlimen Iran Ali Larijani secara terang-terangan menuduh Badan Pusat Risikan AS (CIA) dan Risikan Israel, Mossad, berada di balik kematian Mohammadi. Kementerian Luar Negeri Iran juga mengatakan, dari hasil penyelidikan awal, terlihat adanya tanda-tanda keterlibatan AS, Israel dan agen-agen bayarannya dalam serangan itu.

Menilik ke belakang, risikan luar negeri Israel, Mossad, dan CIA kerap disaksikan berada di sebalik aksi penghabisan nyawa atau penculikan ilmuwan nuklear Arab dan Muslim. Pada 13 Jun 1980, Mossad berhasil membunuh ilmuwan nuklear Mesir yang bekerja di Tenaga Atom Irak, Yahya Mashed, di bilik hotelnya di Paris dalam upaya Israel menggagalkan projek nuklear Irak pada era Saddam Hussein.

Tewasnya Mohammadi di Iran yang lalu terjadi hanya kurang dari setahun dari hilangnya secara misteri ilmuwan nuklear Iran, Shahram Amiri, ketika menjalankan ibadah umrah di Makkah, Arab Saudi, pada Julai 2009.

Pasukan Britain Menghukum Seorang Nenek Tua Irak

Laporan dari akhbar Britain pada hari Isnin (11/1) mengungkapkan bahwa sekelompok tentera barat telah menyeksa seorang nenek tua sampai mati, tiga tahun lalu di Irak.

Surat khabar Independent mengatakan bahwa pembunuhan seorang nenek tua tersebut adalah salah satu tuduhan pelanggaran HAM terburuk yang dihadapi oleh pasukan barat selama mereka bertugas di Irak. Laporan itu menyatakan bahwa tubuh nenek tua tersebut dibuang di pinggir jalan pada bulan November 2006 dengan tubuh penuh dengan peluru dan wajah yang rusak akibat penyiksaan. Nenek berusia 62 tahun - Khudur Sabiha Thalib – itu disiksa dan dihukum mati oleh tentara Britain setelah rumah keluarganya dikepung.

Berita terbaru ini menunjukkan kebiadaban pasukan imperialis Barat di Irak. Sebelumnya, pasukan Barat terlibat dalam penyiksaan di Penjara Abu Ghraib, melakukan penderaan seksual dan fizik terhadap rakyat umum Irak, termasuk pemerkosaan seorang anak laki-laki berumur 16 tahun. Pemerintah Barat sendiri menolak pembukaan masalah ini secara terbuka.

Inilah bukti klaim Britain dan AS bahwa mereka di Irak untuk menyebarkan “kebebasan, demokrasi dan hak asasi manusia”. Inilah yang digambarkan di al-Quran tentang sifat mereka yang menyatakan berbuat kebaikan padahal kenyataannya merusak dan membunuh.

Islam Isi Kekosongan Spiritual di Eropah

Paderi Agung Gereja Katolik di Kota Praha mengingatkan bahwa Eropa sedang menghadapi kenyataan gelombang islamisasi akibat Eropah mengingkari dan menjauhi dasar-dasar ajaran Kristian. Kardinal Miloslav VLK melontarkan catatannya ini pada saat jumpa pemberita yang diadakannya dalam acara pelepasan jabatannya sebagai pemimpin gereja Katolik Ceko selama 19 tahun. Kardinal mengatakan,”Salah satu dorongan kaum Muslim bermigrasi ke Eropah adalah dalam rangka mengembang misi agamanya kepada “lingkungan paganisme yang ada di Eropah, dan pada gaya hidup Eropah yang tegak di atas atheisme.”

Saat ini ada sekitar 38 juta kaum Muslim yang tinggal di Eropah, hampir setara dengan 5% populasi penduduk Eropah.

Perisikan Jordan Bantu CIA Bunuh Umat Islam

Surat khabar The Washington Post melaporkan bahwa orang kelapan yang terbunuh bersama dengan para agen risikan AS (CIA) di Afganistan beberapa hari lalu adalah seorang kapten, yang dikenal sebagai Jabatan Risikan Umum (GID), bernama Syarif Ali bin Zaid.

Surat khabar itu mengatakan bahwa Ali bin Zaid bekerja di stesyen risikan paling penting milik perwakilan (CIA) di wilayah timur Afganistan. Salah satu tugas dari stesyen ini adalah memberikan maklumat yang diperlukan untuk menyerang daerah-daerah kesukuan di Pakistan melalu pesawat-pesawat terbang AS, yang jumlah penerbangannya mencapai 50 kali perhari.

Regim Jordan, termasuk para risikannya tidak hanya memerangi Islam, kaum Muslim dan para pengemban dakwah Islam yang ada di Jordan dan sekitarnya saja. Mereka juga telah memperluas serangannya untuk membantai kaum Muslim yang tidak berdosa, yang memegang teguh kehormatan keluarganya, negerinya dan agamanya dalam menghadapi serangan kaum Salib di Afganistan dan Pakistan.

Sebaliknya, regim ini menilai anggota risikannya yang mati dengan tubuh hancur berkeping-keping dalam mengabdi kepada kaum Salib sebagai syahid. Sungguh memalukan!

Pihak Berkuasa Palestin Tangkap Pejuang Khilafah Dr. Maher al-Ja’bari

Sungguh biadab apa yang dilakukan oleh Pihak Berkuasa Palestin yang telah menangkap Dr. Maher al-Ja’bari, anggota jabatan penerangan Hizbut Tahrir di Palestin, Petang Isnin(21/12/ 2009) dari kampus Politeknik, tempat beliau mengajar setelah menyerang beliau dengan pukulan.

Sebelumnya pegawai polis Palestin melakukan tindakan biadab yang tidak mampu digambarkan kecuali sebagai rencana pembunuhan dengan sengaja ketika mereka menembakkan peluru tajam ke kereta beliau dan membongkarnya. Sebelumnya pihak berkuasa juga mengancam beliau seperti layaknya geng jalanan karena gagal menculik beliau dari rumah pada hari Rabu tengah malam lalu.

Negara-negara yang lebih kuat sekalipun tidak bisa menghentikan Hizbut Tahrir dan para syabab-nya, dari berjalan di jalan kebangkitan umat Islam dan membebaskannya dari segala bentuk penyembahan manusia, penjajahan dan kelemahan. Lalu bagaimana mungkin penguasa yang hanya merupakan tangan keamanan bagi negara Yahudi, dan tunduk pada arahan-arahan General Amerika Dayton yang baunya menusuk hidung akan mampu memalingkan Hizb dari tujuannya?!

Penahanan Sheikh Faisal Bukti Obama Terus Perangi Islam

Hizbut Tahrir Afrika Timur (Kenya) mengecam penangkapan Sheikh al-Faisal. Dalam pernyataan akhbar yang dikeluarkan perwakilan Media HT Afrika Timur (18 Muharram 1431 Hijriyah / 04/01/2010) disebutkan penangkapan ini menunjukkan AS di bawah pimpinan Obama terus memerangi umat Islam atas nama perang melawan terorisme. Amerika menekan banyak negara untuk membuat undang-undang khusus untuk memerangi ‘teror’. Yang paling menyakitkan adalah bahwa para diktator korup di banyak negara Muslim, yang memerintah umat Muslim dengan tangan besi karena dukungan dari Amerika Serikat atau negara Barat lainnya, juga memperlakukan undang-undang seperti itu yang digunakan untuk memalukan dan menyiksa umat Islam, lelaki dan wanita, tua dan muda, dan bahkan bayi yang menghadapi kekejaman yang dilakukan atas nama perang melawan teror. Penangkapan Sheikh Abdullah Al-Faisal oleh satuan pihak berkuasa Kenya yang disebut sebagai polis anti-teror adalah satu bukti paling jelas bahwa umat Islamlah target sesungguhnya dari apa yang disebut sebagai perang melawan terror ini.

Survey YouGov: 40% Mahasiswa Muslim Inggris Mendukung Syariah

Dalam sebuah hasil survey yang dilakukan YouGov terungkap hasil yang cukup mengejutkan: dua perlima (40%) dari mahasiswa Muslim yang disurvei mendukung diterapkannya syariah menjadi undang-undang bagi Muslim barat; sepertiga (33%) dari mahasiswa Muslim yang dikaji selidik menyokong diterapkannya Kekhalifahan di seluruh dunia yang didasarkan pada hukum syariah. Majoriti (58%) dari anggota aktif masyarakat Islam kampus mendukung idea ini.

Selama ini gerakan Islam di institut pengajian tinggi barat yang sangat gencar menyerukan syariah dan Khilafah adalah Hizbut Tahrir. Kelompok Liberal telah menggunakan berbagai cara untuk mencegah berkembanganya Hizbut Tahrir di kampus-kampus barat. Namun, tampaknya upaya itu tidak berhasil. Meskipun belum menjadi suara majoriti, dukungan mahasiswa barat terhadap syariah dan Khilafah semakin meningkat.

Ulama Yaman: Wajib Jihad Kalau Amerika Menyerang Yaman

Dewan Ulama Yaman telah membuat seruan untuk berjihad pada hari Khamis (14/01) jika pasukan asing, termasuk AS dan Inggris, bergabung dalam perang menyerang Yaman. “Jika ada pihak bersikap tegar ingin melakukan keganasan, atau menyerang negara, maka menurut Islam, jihad menjadi wajib,” kata sebuah pernyataan yang ditandatangani oleh 150 ulama.

Pergolakan di Yaman mencerminkan konflik global dengan memanfaatkan isu dan agen-agen lokal Hal ini tampak dari pernyataan Timbalan Menteri Luar Negeri Britain untuk urusan Timur Tengah Evan Louis saat bertemu dengan Duta Besar Yaman di London pada 24 November 2009. Ia menunjuk keterlibatan Iran dalam peristiwa di Yaman. “Apa yang terjadi di Yaman adalah perang proxy,” ujar Evan Louis.

Lebih lanjut, Menteri Britain dalam waktu yang hampir bersamaan mengadakan pertemuan dengan para pembuat undang2 Britain untuk menjelaskan situasi di Yaman. Dalam pertemuan yang dihadiri oleh Timothy Achille Torlot (Duta Besar Britain untuk Yaman) juga dibicarakan tentang peranan Iran di sana dan berkata, “Ada pengaruh Iran dalam batas tertentu.” [Dari berbagai sumber].