BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, August 08, 2009

Arak: Selangor tidak larang

Artikel berkenaaan boleh didapati di lama utusan malaysia.

Bagi pihak pemerintah yang menegakkan bangunan pemprosesan dan pengilangan arak, tidakkah kalian lupa bahawa kalian yang sebenarnya membenarkan berdirinya kilang2 arak dan pengedarannya diseluruh tanah malaysia?

Apakah ketika ini, apabila pihak yang membangkang kalian tidak berjaya menghapuskan arak disuatu tempat, kalian mula melatah dan mendabik dada seolah2 kalianlah yang paling warak dan membela Islam?

Kenapa kalian tidak melihat kerja2 maksiat kalian di ibu kota yang diperintah secara langsung oleh kalian?

Alangkah peliknya taukey arak, melalak bagaikan ajing, memarahi jirannya yang meminum arak dan mengatakan 'arak itu haram?' Pelik, melucukan, jijik dan meloyakan.

Dan bagi pejuang Islam, amatlah malang bagi kalian. Dahulunya menjanjikan robohnya kilang arak. Thariqahnya, berpakatan dengan pihak2 sekular anti-islam dengan dalih mengurangkan kuasa pemerintah agar Islam dapat menang di parlimen yang dijunjung tinggi oleh kalian. Nah! lihatlah, walaupun pemerintah memainkan polemik kotor, namun yang hina adalah kalian, kerana kalian menghina diri sendiri melalui permainan yang disediakan si kafir lord reid dan kuncu2nya yakni demokrasi dan undang2 hasil tangan jijiknya.

Alangkah malunya apabila suara alim lebai dan haji2 yang namanya pejuang Islam, diketepikan seolah2 tidak mempunyai hak bersuara! Kerana tahaluf siyasi? Kerana menolak mudharat kecil untuk mengelak mudharat besar? Jawapannya adalah kerana demokrasi yang menidakkan suara kalian yang amat menjunjung tinggi dan memuliakan idea dan sistem kufur buatan manusia.Sedarlah wahai saudaraku yang ikhlas, kalian tidak akan menang sekiranya masih lagi ingin memenangi mereka melalui sistem mereka sendiri. Jangankan meroboh kilang arak, menghalang arak dijual di kedai pun, kalian tidak akan mampu.

Apakah hukum jahiliyyah yang mereka ambil?Dan hukum siapakah yang lebih baik dari hukum Allah bagi orang-orang yang beriman? QS Al-Maidah 50.

Ali ‘Imran 112. Mereka diliputi kehinaan di mana saja mereka berada, kecuali jika mereka berpegang kepada tali (agama) Allah dan tali (perjanjian) dengan manusia, dan mereka kembali mendapat kemurkaan dari Allah dan mereka diliputi kerendahan.


fikir...soal

2 comments:

Azlan Ahmad said...

Assalamualaikum

don't get yourself being deceived by those election oriented 'Ustaz'. the fact is PAS is as secular as UMNO, and as democratic as UMNO.

the only different is their method of deception. UMNO hiding the truth about Islam, whereas PAS twisting the truth about Islam.

Wasalam

Azlan Ahmad said...
This comment has been removed by the author.